افسانه های افزایش قد

تغذیه افزایش قد کودکان

((تغذیه افزایش قد کودکان مقاله قبل تر))

چاقی چیست؟

چاقی شرایطی است که ناشی از ذخیره بیش از حد چربی در بدن است. چاقی به عنوان وزنی بیش از 20٪ بالاتر از آنچه طبق جدول استاندارد سن ، قد و وزن یا با فرمول پیچیده ای معروف به “شاخص توده بدنی” (BMI) طبیعی تعریف شده است.

نمایه متوسط ​​بدن چیست؟
شاخص توده بدنی (BMI) اندازه گیری بر اساس قد و وزن یک فرد است. هرچه BMI بالاتر باشد چاق تر هستید. مقادیر BMI برای مردان و زنان صرف نظر از اندازه فریم یا حجم عضلانی آنها به جز موارد زیر اعمال می شود:
زنان باردار یا مادران شیرده
افراد زیر 16 سال
افراد مسن یا کم تحرک
ورزشکاران رقابتی
سازندگان بدن حرفه ای

نحوه محاسبه BMI

سازمان بهداشت جهانی (WHO) BMI را چنین تعریف می کند:

BMI = وزن (کیلوگرم)
قد (متر) x (متر)

ضریب تبدیل:

پوند = کیلوگرم اینچ x 2.54 = متر
2.2 100

دامنه وزن سالم برای BMI 18.5 – 22.9 است

BMI شما:
کمتر از 18.5 وزن
18.5 -22.9 وزن طبیعی و سالم
= 23 اضافه وزن
25 – 29.9 چاق
= 30 به شدت چاق است

علل چاقی

وزن تا حد زیادی با نحوه توازن کالری دریافتی از مواد غذایی با انرژی مورد استفاده در فعالیت های روزمره تعیین می شود. اگر کالری بیشتری از مصرف خود مصرف کنید ، وزن بیشتری پیدا می کنید. بدن شما کالری مورد نیاز شما را به عنوان چربی ذخیره می کند.
بیش از حد غذا خوردن و عدم فعالیت بدنی علل اصلی چاقی به ویژه در ترکیب هستند. اما عوامل زیادی در چاقی نقش دارند. آن ها هستند:

خوردن عادت: مصرف منظم غذاهای پر کالری مانند فست فودها باعث افزایش وزن می شود. غذاهای پرچرب از نظر کالری متراکم هستند. بارگیری روی نوشیدنی های شیرین ، آب نبات و دسرها باعث افزایش وزن نیز می شود. غذاها و نوشیدنی هایی از این دست از نظر قند و کالری زیاد هستند.

سبک زندگی: افراد کم تحرک به دلیل اینکه کالری را از طریق فعالیت های بدنی نمی سوزاند ، به احتمال زیاد افزایش می یابند.

عوامل روانشناختی: برخی افراد برای مقابله با مشکلات یا مقابله با احساسات دشوار پرخوری می کنند. در بعضی موارد ، چاقی می تواند ناشی از اختلال خوردن باشد. نمایش داده شده است. به عنوان مثال ، نیش زدن برای بعضی از افراد ، مواد افیونی طبیعی را در مغز آزاد می کند و باعث ایجاد حس سلامتی و لذت جسمی می شود.

ژنتیک: اگر یکی از والدین شما چاق هستند ، احتمال اضافه وزن شما 25 تا 30 درصد افزایش می یابد. ژنهای شما ممکن است بر میزان چربی بدن شما و محل توزیع آن چربی تأثیر بگذارد. اما آرایش ژنتیکی شما تضمین کننده چاق بودن نیست.

رابطه جنسی: مردان نسبت به خانمها ماهیچه بیشتری دارند و از آنجا که ماهیچه بیشتر از کالری سوزاننده کالری می سوزاند ، مردان تا 20 درصد کالری بیشتر از زنان حتی در حالت استراحت مصرف می کنند. بنابراین ، برای دستیابی به وزن سالم زنان ممکن است یک چالش سخت تر باشد.

سن: با افزایش سن ، میزان عضلات بدن کاهش می یابد و چربی درصد بیشتری از وزن شما را تشکیل می دهد. این توده عضلانی پایین منجر به کاهش متابولیسم می شود. متابولیسم شما با افزایش سن به طور طبیعی کند می شود. همچنین افراد با افزایش سن تمایل به فعالیت کمتری دارند. این تغییرات در کنار هم ، نیازهای کالری را کاهش می دهد. اگر با افزایش سن کالری خود را کاهش ندهید ، به احتمال زیاد وزن خواهید داشت.

سیگار کشیدن سیگار: افراد سیگاری بعد از ترک ، تمایل به افزایش وزن دارند. افزایش وزن 6 تا 8 پوند غیر معمول نیست. این افزایش وزن ممکن است تا حدی به دلیل توانایی نیکوتین در بالا بردن میزان سوزاندن کالری بدن (میزان سوخت و ساز بدن) باشد. وقتی افراد سیگاری متوقف می شوند ، کالری کمتری می سوزانند. سیگار کشیدن روی طعم نیز تأثیر می گذارد. افراد سیگاری سابق اغلب به دلیل اینکه بعد از ترک غذا بیشتر می خورند ، وزن پیدا می کنند. غذای آنها مزه و بوی بهتری می دهد.

بارداری: بعد از هر بارداری ، وزن یک خانم به طور متوسط ​​4 تا 6 پوند بر وزن قبل از بارداری خود افزوده می شود. این افزایش وزن ممکن است در ایجاد چاقی در زنان نقش داشته باشد.

مشکلات پزشکی: بیش از 2 درصد از موارد چاقی را می توان در علت پزشکی مانند عملکرد پایین تیروئید ، تولید بیش از حد هورمون توسط غدد فوق کلیوی (سندرم کوشینگ) یا سایر عدم تعادل هورمونی مشاهده کرد. پایین بودن میزان متابولیک به ندرت علت چاقی است. یک مشکل پزشکی همچنین می تواند به کاهش فعالیت منجر شود که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

داروها: كورتيكواستروئيدها و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای به ویژه می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

سلامت و پیامدهای اجتماعی ((تغذیه افزایش قد کودکان مقاله قبل تر)) 

چاقی بیش از آنکه دغدغه زیبایی باشد. بدن انسان با 30 تا 40 میلیارد چربی سلول می تواند از مقداری چربی اضافی پشتیبانی کند. چربی برای ذخیره انرژی و عایق کاری بدن از دیگر عملکردها مهم است. اما بعد از یک نکته خاص ، چربی بدن می تواند در سلامت شما تداخل ایجاد کند.

اگر چاق هستید ، به احتمال زیاد تعدادی از مشکلات سلامتی جدی را به وجود می آورید. آنها شامل موارد زیر هستند:
فشار خون بالا
دیابت
چربی های غیر طبیعی خون
بیماری عروق ((تغذیه افزایش قد کودکان مقاله قبل تر))  کرونر
سکته
آرتروز
خواب آپنه
سرطان

چاقی همچنین می تواند به سنگ کیسه صفرا ، رسوبات جامد کلسترول در کیسه صفرا و نقرس ، یک اختلال در مفصل باشد.

تغییر پیشرو

برای کاهش وزن و از بین بردن آن ، باید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. تغییر سبک زندگی شما بیش از انتخاب غذاهای مختلف و قرار دادن اخلاق است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید پکیج افزایش قد 09368524133
خرید پکیج افزایش قد